Hoe maak je content die zo waardevol is, dat je doelgroep vertrouwen in je krijgt?

Het zou toch geweldig zijn als de content die je vandaag verspreidt over een paar jaar nog steeds interessant en belangrijk is? Content die dan ook nog gelezen wordt en leidt tot een bezoek, afspraak of zelfs verkopen.

Zo steek je nu de tijd en energie in contentcreatie, waar je vervolgens enkele jaren profijt van kan hebben. Het kan zelfs zo zijn dat de informatie die je via je content deelt zo waardevol is, dat je doelgroep meer vertrouwen krijgt in jouw bedrijf. We hebben het hier over duurzame content.

Waardebehoud
Als iets goed is en in een behoefte voorziet, dan blijft het waarde behouden. Muziek van bijvoorbeeld The Beatles of Queen komen nog regelmatig op radio en tv voorbij, schilderijen van bekende oude meesters zijn nog steeds populair en kostbaar. Vergeet ook niet de oldtimers in de automarkt, waarvan sommige zelfs steeds waardevoller worden.

Tijdloze behoeftes
Het tijdperk waarin we nu zitten, kenmerkt zich door snelle communicatie en trends. Bepaalde behoeftes zijn echter blijvend. Mensen hebben vragen waar ze antwoord(en) op willen. Bovendien zijn er oplossingen wenselijk voor probleemsituaties. Daarom ondervragen wij niet alleen onze naaste omgeving, maar gaan vooral zelf op zoek naar antwoorden. Daar hoort content bij, die met die vragen te maken heeft. Het gaat hier om waardevolle content met een lang waardebehoud, d.w.z. duurzame content.

Daarom gaan we ook vooral zelf op zoek naar antwoorden.

Stevige basis
Duurzame content vormt de stevige basis voor de contentmarketingstrategie. Waarom? Deze content kan de vragen van de doelgroep beantwoorden. Dat is natuurlijk zeer waardevol voor langere tijd. Er is bij duurzame content dan ook sprake van blijvende relevantie. Bovendien ontstaat er een duurzame relatie tussen de doelgroep en de onderneming. Het gaat daarbij om tekstuele, visuele en auditieve content, die tijdloos is.

Pull-methode
Hoe kun je op effectieve wijze duurzame content inzetten? Maak gebruik van objectieve informatie om in te spelen op vragen die bij de doelgroep leven. Ondernemers zijn bijvoorbeeld geïnteresseerd in wet- en regelgeving rondom financiën. Als financiële dienstverlener kun je daarop inhaken door bijvoorbeeld informatie te delen met het laatste nieuws over veranderende wetten of regels. Dit noemen we Pullmarketing.

Wil jij weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met El Cheapo!

Ons volgende blogartikel > Wat zijn de voorwaarden? <

Bron: Frankwatching.com