Wat zijn de voorwaarden voor duurzame content?

Om ervoor te zorgen dat je content duurzaam is, moet deze aan enkele voorwaarden voldoen. Dit hangt qua zwaartepunten wel af van de doelstelling en het soort content. Toch is het verstandig om de voorwaarden hieronder te bekijken. Door een kleine verandering in je content kan deze waardevoller zijn en blijven.

Blijvende relevantie: is daar sprake van? Dit is een absolute voorwaarde voor duurzame content. Voorbeelden: interviews, recepten, biografieën.

Mediamix: is de content daarin geïntegreerd? Is dat het geval, dan is duurzame content zeker nuttig. Dit zorgt voor een logische samenhang tussen de verschillende online en offline kanalen, met links en verwijzingen.

Behoeften: voorziet de content daarin? Dit lijkt voor de hand liggend, toch zijn veel bedrijven niet in staat om eerst naar de doelgroep te luisteren. Dan ligt de nadruk meer op het zenden dan op het inhaken op behoeften.

Kennisdeling: is de content daarop gebaseerd? Binnen contentmarketing schrijf je alle content vanuit kennis en expertise. En dus niet vanuit reclameoogpunt.

Toch zijn veel bedrijven niet in staat om eerst naar de doelgroep te luisteren.

Heeft duurzame content conversiewaarde?

Het is niet eenvoudig om content gelijk een waarde mee te geven, maar toch heeft deze content ook conversiewaarde. Duurzame content kan bijvoorbeeld een belangrijke rol spelen bij het bouwen aan duurzame relaties. Denk aan merkvertrouwen, maar ook aan meetbare conversies zoals het aantal pageviews, de bezoektijd op een pagina en het percentage terugkerende bezoekers.

Blijvend belangrijk door duurzame content

Omdat er steeds meer online communicatie tussen een onderneming en doelgroep plaatsvindt, liggen er kansen op contentgebied. Het is belangrijk om niet allerlei berichten te zenden, maar eerst goed naar je doelgroep te luisteren. Zo zorg je voor contentcreatie, die een positieve invloed heeft op het gedrag van jouw doelgroep. Zet je duurzame content daarom niet incidenteel, maar juist structureel in. Daarmee blijft jouw bedrijf interessant en belangrijk.

Heb je een vraag of wil je graag vrijblijvend met ons in gesprek? Neem dan contact met El Cheapo op.

Bron: Frankwatching.com